Ατζέντα 21 Κίνημα Επιβιώνουμε 🗝

Οι προτάσεις ΟΟΣΑ για την Παιδεία είναι απλή εφαρμογή της Ατζέντα 21

«Μαύρη βίβλο του φιλελευθερισμού» είχε χαρακτηρίσει  ο ΣΎΡΙΖΑ στο παρελθόν τις προτάσεις του ΟΟΣΑ για την Παιδεία τις οποίες τώρα αποδέχεται

Προεκλογικά βέβαια, γιατί την περασμένη εβδομάδα εκτός από την υπογραφή ενός τρίτου Μνημονίου, κατάφερε να συμπεριλάβει για πρώτη φορά εντός αυτού τον τομέα της εκπαίδευσης, κάτι που είχε αποφευχθεί/αναβληθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, και μάλιστα με επικαιροποίηση των συστάσεων του ΟΟΣΑ.

Ο Οργανισμός, έπειτα από την παρότρυνση της τότε υπουργού Παιδείας κ. Αννας Διαμαντοπούλου, η οποία είχε ζητήσει την άνοιξη του 2010 «εξωτερική» βοήθεια στα θέματα Παιδείας, εξέδωσε το 2011 μία εκτενή έκθεση που αφορά όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Αξιολόγηση, σύνδεση αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση, εξορθολογισμός του σχολικού δικτύου και διοίκηση ήταν μερικές από τις θεματικές στην πολυσέλιδη αναφορά που είχαν προκαλέσει τσουνάμι αντιδράσεων, με τη συμβολή του ΣΥΡΙΖΑ βεβαίως που ως αντιπολίτευση δυναμίτιζε το κλίμα. 

Η κυβέρνηση όμως τώρα έφερε στη Βουλή και ψήφισε μέτρα που κάνουν λόγο για επικαιροποίηση των συστάσεων του ΟΟΣΑ, που είχαν γίνει το 2011. Καλείται λοιπόν να επανεξετάσει θέματα τα όσα είχε «αφορίσει» στο παρελθόν.

Με βάση αυτά που ψηφίστηκαν την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή, το υπουργείο δεσμεύτηκε να έχει εκπονήσει ένα σχέδιο δράσης μέχρι τον Μάιο του 2016, το οποίο θα εγκριθεί τον Ιούλιο του ίδιου έτους για να εφαρμοστεί από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. Η «επικαιροποίηση» των προτάσεων του ΟΟΣΑ. Βέβαια, οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις δείχνουν ότι το μπαλάκι των αλλαγών θα πέσει στη νέα ηγεσία. 

Μέση Εκπαίδευση

«Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης», αναφέρεται στα μέτρα που ψηφίστηκαν. Πάλι από την αρχή, τίθεται επί τάπητος το σύστημα με το οποίο θα γίνεται η αξιολόγηση του συνόλου των σχολικών μονάδων και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. 

Σχετικά με την αξιολόγηση, πηγές του υπουργείου τονίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν όπως οι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι στον τομέα της αξιολόγησης. 

«Να ευθυγραμμίσει τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018» είναι ένα ακόμα μέτρο, με την αντίδραση των εκπαιδευτικών να αναμένεται με ενδιαφέρον. 

Ενδιαφέρον θα έχει η αντίδραση των εκπαιδευτικών από εδώ και πέρα, καθώς το ωράριο επανέρχεται. Η ΟΛΜΕ έχει ταχθεί σε όλους τους τόνους ενάντια σε οποιαδήποτε μεταβολή του ήδη αυξημένου κατά δύο ώρες από το 2013 ωραρίου τους, ενώ ο υπουργός Παιδείας κ. Αριστείδης Μπαλτάς περιορίστηκε να μιλήσει για «εθελοντική» αύξηση κατά μία ή δύο ώρες. Στις προτάσεις του οργανισμού, πάντως, γίνεται ξεκάθαρα αναφορά σε «αύξηση του φόρτου εργασίας κυρίως σε όσους έχουν προϋπηρεσία». 

Σύνδεση αγοράς εργασίας με Παιδεία

«Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων, Ερευνητικών Ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας», αναφέρεται στα μέτρα. 

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο ΟΟΣΑ έχει κάνει μία εκτενή αναφορά για εφαρμογή νέων διοικητικών και διαχειριστικών δομών, επανασχεδιασμό μοντέλων χρηματοδότησης και συγχώνευση μικρών τμημάτων με χαμηλό αριθμό εγγραφών. Ολα τα παραπάνω αποτέλεσαν για πολύ καιρό «κόκκινο πανί» για τον ΣΥΡΙΖΑ, όμως ο υπουργός Παιδείας κατά καιρούς παρουσιάζεται ανοιχτός στο διάλογο σχετικά με τη διαχείριση, δεν έχει αρνηθεί τη σκέψη για ένα σχέδιο «Αθηνά ΙΙ» κυρίως στα ΤΕΙ, ενώ σε συνέντευξη που είχε δώσει είχε επισημάνει ότι δεν είναι αρνητικός ούτε στην ιδιωτική χρηματοδότηση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. 

Οι προτάσεις του ΟΟΣΑ είναι σύμφωνες με εκείνες της Ατζέντα 21 για όλο τον πλανήτη

Με λίγα λόγια και απλά, με τα νέα μέτρα ευνοούνται τα τέκνα των οικονομικά ανώτερων στρωμάτων που μπορούν να πηγαίνουν τα παιδιά τους στα πιο ακριβά ιδιωτικά σχολεία, μάλιστα ΚΑΙ με χαμηλότερο ΦΠΑ.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού χάνει συνεχώς σε δικαιώματα και κερδίζει σε υποχρεώσεις. Κι αυτό συμβαίνει παγκοσμίως, καθώς στοχεύουν στην υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας.

Χτες βράδυ ακούγοντας μια εκπομπή του FOX NEWS ήταν λες και άκουγες να μιλούν για την ελληνική εκπαίδευση. Σαφώς εκεί οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι σχεδόν πενταπλάσιοι από τους ελληνικούς, αλλά κάθε χρόνο τους γίνονται περικοπές για λόγους ασφάλισης. Οι συνθήκες εργασίας γίνονται ολοένα και πιο απαγορευτικές για τους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα πολλοί να τα παρατάνε και να αλλάζουν επάγγελμα. Δυστυχώς είναι και οι καλύτεροι που στοχεύουν στο να βρουν στον ιδιωτικό τομέα άλλη δουλειά, αφήνοντας πίσω ή εκείνους που δεν έχουν την αυτοπεποίθηση, τη φιλοδοξία, αλλά ευτυχώς και κάποιους που βλέπουν το σχολείο ως λειτούργημα και δεν το εγκαταλείπουν.

Η σύνδεση αγοράς εργασίας με Παιδεία με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, σημαίνει ότι οι μεγάλες πολυεθνικές θα καθορίζουν πόσους δούλους θέλουν ανά τακτές περιόδους, είτε σε χέρια με απλή εξειδίκευση, είτε επιστήμονες και μηχανικούς που θα δουλεύουν για αυτές. Και αυτό προβλέπεται στη «Βιώσιμη Ανάπτυξη» της Ατζέντας 21 και προωθείται επίσης από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. Μέτρα για τα οποία η Λαγκάρντ έχει αναφερθεί άπειρες φορές ονομάζοντας τα… πως αλλιώς; Απαραίτητες μεταρρυθμίσεις!  

Το μαύρο πολιτικό κόλπο που παίζεται απ’ όλα τα κόμματα εδώ και χρόνια, είναι ότι δεν αναφέρουν ότι πίσω απ’ όλα αυτά κρύβεται η Α21 κι έτσι αφήνουν στους πολίτες να νομίζουν ότι είναι θέμα δανειστών, ή μνημονίου, ή ΟΟΣΑ ή φιλελευθερισμού ή σοσιαλισμού ή ότι κάποιο άλλο κόμμα μπορεί να τα κάνει καλύτερα. Ναι, θα μπορούσε, αν μιλούσε ποιος κρύβεται από πίσω και δίνει εντολές: ο ΟΗΕ και η Ατζέντα του η 21!!!


Καινοτομία και δεξιότητες ως τις βασικές κινητήριες δυνάμεις της οικονομικής ανάπτυξης

Καινοτομία και δεξιότητες ως τις βασικές κινητήριες δυνάμεις της οικονομικής ανάπτυξης

WEF: Η Έκθεση για την Παγκόσμια Ανταγωνιστικότητα 2014 – 2015 | Ατζέντα 21

Ακολουθείστε μας!